راهنمای خرید

دکمه سردست؛ انتخاب مردان خوش پوش

خرید دکمه سردست
خرید دکمه سردست
مرکز خرید دکمه سردست

دکمه سردست، یک اکسسوری کاملا جذاب و شیک مخصوص آن دسته از مردانی است که به ظاهر خود اهمیت می دهند و شکیل بودن تیپ و استایلشان برایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما اینکه برای چه استایل و چه نوع کت و شلواری، چه ست دکمه سردستی انتخاب کنیم که به همگونی تیپ و استایل سنخیت داشته باشد، موضوعی است که در این نوشته، به طور کامل به آن خواهیم پرداخت و می تواند تبدیل به یک راهنمای کامل برای خرید و تهیه این اکسسوری مردانه برای شما شود. 

دکمه سرآستین (دکمه سردست) خودت رو بساز!

دکمه سردست‌ که به دکمه سرآستین نیز معروف است، مانند یک بست عمل می کند و  در اندازه‌ها، اشکال، طرح‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی ساخته شود تا تا متناسب با نیاز همه‌ی مردان، با هر سبک و سلیقه ای باشد.  بسیاری از مردان روی قسمت قابل مشاهده‌ ی دکمه سردست‌ را، با طرح‌های مخصوصی حکاکی می‌کنند تا منحصربه‌فردتر و شیک‌تر به نظر برسد و درواقع نوعی شخصی سازی واقعی در آن رخ دهد. این شخصی سازی به نحوی است که دیزاینر یا طراح دکمه سرآستین، طرح مربوط به محصول را، از شما دریافت کرده و مطابق با آن، طرح جزئی روی دکمه ها را، طراحی و سپس اجرا می کند. جالب است بدانید که بسیاری از زوج ها، برای تهیه هدایای مناسبتی مختلف، از این ویژگی این محصول، برای ارائه کادویی خاص به مردان استفاده می کنند. 


دکمه سردست از چه بخش هایی تشکیل شده و معمولا از چه جنسی است؟

شناخت دکمه سرآستین و جنس آن ها، به شما کمک می‌کند تا عملکرد و استفاده از آن‌ها را راحت‌تر درک کنید و بتوانید در زمان سفارش آنلاین و یا خرید، انتخاب بهتری براساس نیاز خود داشته باشید. یک دکمه سرآستین از لحاظ فنی، به سه بخش زیر تقسیم می شود: 
قسمتی رویی؛ بالایی‌ترین قسمت دکمه سردست که می‌تواند اشکال و طرح‌های متفاوتی داشته باشد و یا از مواد خاص مانند سنگ‌های قیمتی یا فلزات باارزش داشته ساخته شده باشد.قسمت پایه؛ قسمتی که از جادکمه‌های آستین شما عبور می‌کند و به قسمت رویی و ضامن متصل می‌شود.قسمت ضامن؛ قسمت انتهایی دکمه سردست که توانایی چرخش ۹۰ درجه دارد تا به راحتی در جای خود قفل شود. این قسمت دکمه سردست مانع از لیز خوردن دکمه‌ها از جادکمه‌ی آستین می‌شود.برخی از مدل‌های دکمه سردست‌ها، مانند مدل زنجیری، توپی شکل و مدل گره‌ای دارای پایه صاف و ضامن نیستند و به عنوان جایگزین می‌توانند زنجیر یا یک میله‌ی منحنی داشته باشند.
جنسی که دکمه های سردست از آن ساخته می شوند نیز، بسیار متفاوت و متنوع است؛ از طلا و نقره گرفته تا برنج، برنز، تیتانیوم، ابریشم، چوب، مس و پلاتین که با سنگ های قیمتی همچون الماس، یاقوت، مروارید، شیشه و…. نیز زینت داده می شوند. 


انواع مدل‌های دکمه سردست

برای داشتن یک خرید آنلاین یا حضوری رضایت بخش از دکمه سردست، باید ابتدا انواع آن را به خوبی بشناسید و سپس براساس نوع نیاز و یا مهمانی که به آن دعوت شدید، محصول و مرکز خرید آن را انتخاب و خرید خود را ثبت کنید. در ادامه به بررسی کامل انواع دکمه سردست و کاربردرهای آن در استایل های مختلف خواهیم پرداخت: 

دکمه سردست مدل دم وال

خرید دکمه سردست
مرکز خرید دکمه سردست تهران

در مدل دم وال دکمه سردست، قسمت ضامن که دکمه سردست‌ها را محکم می‌کند، به شکل دم وال است. این مدل یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین مدل‌های دکمه سرآستین است. برای استفاده از این مدل نیز، کافی است قسمت ضامن آن را بچرخانید تا با پایه‌ی آن در یک راستا قرار بگیرد، سپس به راحتی آن را از داخل جادکمه رد کنید و بعد دوباره ضامن را بچرخانید تا پایه عمود بر آن بماند و قفل شود.این دکمه سرآستین‌ها به صورت انبوه تولید می‌شوند؛ بنابراین به سادگی در دسترس و مقرون‌به‌صرفه است.البته که بسته به طراحی، کیفیت و دفعاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، در زمان کمتری می‌توانند منجر به شکستگی شوند.

دکمه سردست مدل دکمه‌ای

دکمه سرآستین
مرکز خرید دکمه سردست تهران

در مدل دکمه ای دکمه سرآستین‌، طرحی مانند دکمه‌های گرد یا گل‌میخ‌هاست؛ به همین دلیل نسبت به مدل‌های دیگر، توجه کمتری را به خود جلب می‌کنند و ظاهر معمولی‌تری دارند. برای استفاده از این مدل دکمه سردست‌ها، انتهای آن را نسبت به جادکمه‌ی آستین خود کج کنید تا از داخل آن عبور کند. استفاده از این مدل دکمه سردست بسیار راحت است.از آن‌جایی که این مدل از دکمه سرآستین‌ها طراحی ثابتی دارند و نیاز به باز و بسته شدن مداوم ندارند، بادوام‌تر هستند. همچنین معمولا هر دو سمت این دکمه‌ها طرح‌های جالبی دارند و شما می‌توانید نشان دهید که مرد خوش‌تیپی هستید؛ حتی در قسمت پایین آستین‌هایتان. این مدل از دکمه سرآستین‌ها برای افرادی که به استایل‌های کلاسیک علاقه دارند بسیار مناسب هستند.

دکمه سردست مدل زنجیری

دکمه سرآستین
مرکز خرید دکمه سردست تهران

دکمه سرآستین مدل زنجیره ای، از قدیمی‌ترین مدل‌های دکمه سرآستین هستند و قبل از انقلاب صنعتی هم وجود داشتند. این مدل معمولا در هر دو سمت به یک شکل است و این دو قسمت در وسط توسط یک زنجیر به هم متصل هستن و حالت سنتی‌تری دارند. یکی دیگر از مزایای آن این است که هر دو سمت آن طرح‌دار است؛ اما به دلیل وجود زنجیر نسبت به مدل‌های دیگر کمی شل‌تر هستند و گاهی استفاده از آن‌ها ممکن است کمی سخت باشد.
دکمه سردست مدل توپی (نیازمند عکس)مدل توپی دکمه سرآستین، پایه‌ای منحنی شکل دارند و در قسمت ضامن خود به شکل توپ هستند. برای استفاده از این مدل فقط کافی است قسمت کوچک پشتی آن را از داخل جادکمه‌ی آستین پیراهن خود رد کنید و تمام. این مدل از دکمه سرآستین‌ها طراحی سنتی‌تری دارند و به دلیل نداشتن قطعات متحرک، دوام بالایی هم دارند. همچنین معمولا از فلز ساخته می‌شوند و قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند و شاید استفاده کردن از آن نسبت به مدل‌های دیگر کمی سخت‌تر باشد.

دکمه سردست مدل قفل شونده

دکمه سرآستین
مرکز خرید دکمه سردست تهران

دکمه سردست‌های قفل شونده، مدرن‌ترین مدل دکمه سرآستین هستند. مکانیسم عملی این دکمه سردست‌ها مانند دستبند ساعت مچی است. استفاده از این مدل بسیار راحت و ساده است و فقط کافی است قفل آن را باز کنید و از داخل جادکمه‌ی آستین خود رد کنید و سپس آن را قفل کنید. دکمه سردست‌های قفل شونده در هر دو سمت خود به یک شکل هستند و جذابیت خود را در هر دو سمت آستین شما نشان می‌دهند.

دکمه سردست مدل ابریشمی

دکمه سرآستین
مرکز خرید دکمه سردست تهران

دکمه سرآستین‌های ابریشمی معمولا در دو طرف به شکل دایره‌ای هستند که کاملا از ابریشم بسیار مستحکم و بادوام ساخته می‌شوند و در وسط توسط یک طناب به هم متصل می‌شوند. این مدل‌ها معمولا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند و رنگ‌بندی بسیار متنوعی نیز دارند. دکمه سردست‌های ابریشمی برای موقعیت‌های غیررسمی و کژوال مناسب‌تر هستند و با استایل رسمی و به همراه تاکسیدو بهترین انتخاب نخواهند بود.


بهترین راه انتخاب و تمیز کردن دکمه سردست 

برای تمیز کردن و دوام بیشتر دکمه سردست، کافی است با یک طراح طلا و جواهر، در ارتباط باشید و هر چند وقت یکبار، دکمه های خود را برای پرداخت و تمیزکاری، به او بسپارید. دکمه سردست به دلیل بافت خاص و نوع جنس متفاوت، اکسسوری راحتی برای تمیز کاری توسط خود شما نیست. برای انتخاب یک دکمه سردست مناسب با استایل مردانه تان، ریسک نکنید! بایستی قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید، باید به این موضوع دقت کنید که در چه موقعیت و چه نوع جلسه یا مهمانی، می خواهید از دکمه سردست استفاده کنید. پس از مشخص شدن این موضوع می توانید روی انتخاب دکمه سردست تمرکز کنید؛ اینکه چه مدلی با چه نوع سنگ و قیمتی، با تیپ شما سنخیت دارد و می تواند جلوه زیباتری به کت شلوار شما بدهد؛ مثلا رنگ‌هایی مانند خاکستری، مشکی، آبی و نقره‌ای از رنگ‌هایی هستند که تقریبا با همه‌ی لباس‌ها ترکیب جذابی ایجاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *